Saveti za razumevanje i vođenje finansija svog biznisa
Vlasnik malog biznisa najbolje zna koliko posvećenosti i napornog rada je potrebno da se posao održao i rastao. Osnova dugovečnosti svakog poslovanja je pravilno finansijsko upravljanje i razumevanje svih zakonskih odgovornosti.
Znamo da ne možete da postanete finansijski stručnjak za dan – dva, ali kao vlasnik malog preduzeća, moraćete da shvatite ove koncepte i primenite ih na svoj rad. Korišćenje ovog znanja će vam olakšati brige i omogućiti vašem poslovanju da napreduje.
Pratite biznis plan
Pretpostavljamo da ste napravili biznis plan koji pratite, a uz pravilno finansijsko upravljanje važno lakše ćete ga i ispuniti. Važno je da obratite pažnju na tok novca vašeg poslovanja, da pratite gde ide svaki dinar, jer ćete tako moći pravilno da donosite i ostale poslovne odluke. Papirologija možda nije zabavna, ali ovaj svakodnevni posao održava vaše poslovanje.
Odvojite lične i poslovne finansije
Često se dešava da vlasnici malih biznisa ne odvajaju lične od poslovnih finansija, ali ako želite da se vaša firma razvija, najbolje je da ih razdvojite. Zaseban poslovni račun olakšava upravljanje knjigovodstvom i poreskim zahtevima, a pomoći će vam da moguće greške svedete na minimum. Ovo razdvajanje takođe štiti lične finansije od poslovnih neuspeha i obrnuto. Tako na primer, ako vaše poslovanje ima značajan dug, vaše lične finansije ne moraju da trpe.
Razumevanje knjigovodstvene prakse
Knjigovodstvo je redovno evidentiranje finansijskih transakcija vašeg preduzeća. Rukovodioci mogu donositi relevantne finansijske i operativne odluke putem informacija koje knjigovođe prikupe.
Ako ste novi vlasnik preduzeća, morate da nadoknadite potrebno knjigovodstveno znanje. Možete početi tako što ćete pročitati ključne pojmove na internetu ili čak pohađati brzi početni kurs. Možete nabaviti softverski program zasnovan na cloud-u, koji će vam pomoći u obavljanju dužnosti kada je u pitanju vođenje sopstvenih knjiga. Mnogi od njih su jednostavni za upotrebu, čak i za početnike.
Razmislite o angažovanju računovođe
Računovođa ili knjigovođa mogu biti od velike pomoći u vođenju vašeg poslovanja, ukoliko sami niste previše upućeni u pojedinosti. Ako ga angažujete, to oduzima mnogo posla i stresa oko finansijskog upravljanja. Ovi profesionalci poznaju relevantne zakone i najbolje prakse za vaše poslovne finansije. Oni znaju kako da održavaju vaše finansije, što uključuje bilanse stanja, bilanse uspeha, izveštaje o novčanim tokovima i prognoze prihoda. Računovođe znaju koje poreze treba prijaviti i kada. Oni znaju kako da prepoznaju greške koje mogu izazvati finansijske ili pravne posledice. Zato, iako vam se ova stavka u budžetu može učiniti skupom, računovođe će vam pružiti sigurnost da vodite svoje finansije na pravilan način.
Dajte prioritet likvidnosti
U ovim ekonomski nestabilnim vremenima, imperativ je da se prioritet daje likvidnim sredstvima, jer se ta vrsta imovine lako može pretvoriti u gotovinu. Najčešći primer likvidne imovine je gotovina u blagajni ili na bankovnom računu. Tome je lako pristupiti, što može biti spasonosno u vremenima ekonomske nevolje.
Preduzećima je takođe potreban fond za hitne slučajeve likvidnih sredstava, poput ličnih finansija, jer može pomoći u ublažavanju udarca potencijalnog ekonomskog pada i osigurati da vaše poslovanje opstane u teškim vremenima.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi