Arhiva

Svetske kompanije – lideri koji su obeležili pandemiju

99dzbkfq

U izazovnim vremenima na svetske lidere pada odgovornost da doprinesu održanju normalnog života svojih zaposlenih, kupaca i zajednice.

Zbog toga su njihove akcije usmerene na suzbijanje posledica od COVID-19 i pomoć velikom broju pojedinica i grupa, na neki način obeležile period pandemije.

U trenutku kada veliki broj ljudi ostaje bez posla, kompanija Amazon je zaposlila 100.000 novih radnika i svojim zaposlenima povećala plate. Osim toga, pokrenula je i inicijativu za podršku široj zajednici u borbi protiv pandemije, izdvojivši pomoć u iznosu od 5 miliona dolara za mala preduzeća, čije je prihode ugrozila trenutna situacija.

Fond za pomoć malim preduzećima širom sveta osnovao je i Facebook. Ova kompanija je najavila da će pružiti novčanu podršku u iznosu od 100 miliona dolara, odnosno 30.000 grantova za preduzeća iz 30 zemalja sveta. Ovaj iznos mogao bi da se koristi za plaćanje zakupa lokala, plata zaposlenih ili za druge operativne troškove.

Neke kompanije su se fokusirale na mentalno zdravlje svojih zaposlenih i njihovih porodica, kao što je to učinio Starbucks, obezbedivši im po 20 sesija sa psihoterapeutom.

Dok je veliki broj zaposlenih u ovom trenutku zabrinut za lične finansije, kompanije poput Google, Apple, Microsoft i McDonald’s su čak i zaposlenima angažovanim po ugovoru o delu obezbedile punu platu u slučaju da se zaraze korona virusom i budu prisiljeni da otvore bolovanje.

I najveći modni dizajneri su se uključili u borbu protiv korona virusa. Tako je Dolce&Gabbana u saradnji sa Humanitas univerzitetom u Milanu izdvojio sredstva za finansiranje istraživanja o COVID-19. Giorgio Armani je donirao 1.43 miliona dolara za četiri bolnice u Rimu i Milanu i Agenciji za civilnu zaštitu, a Prada opremila tri najveće milanske bolnice.

Svojim primerom poslovanja u kriznim vremenima, svetski lideri su još jednom pokazali veliku solidarost u prevazilaženju posledica korona virusa, i dodatno opravdali poverenje svojih korisnika. Bez obzira na to da li vodite malo ili srednje preduzeće, razmislite o stvarima koje možete da uradite danas kako biste pomogli vašim zaposlenima i kupcima.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi