Prava i obaveze poslodavaca i zaposlenih za vreme vanrednog stanja
SVE PREPORUKE MINISTARSTVA NA JEDNOM MESTU
SVE PREPORUKE MINISTARSTVA NA JEDNOM MESTU
Pandemije koronavirusa „pozatvarala“ je većinu trgovinskih centara ili makar značajno skratila radno vreme njihovih objekata, zbog čega se trenutno većina transakcija obavlja online.
Američka privredna komora u Srbiji uputila je Vladi Srbije predlog prvog kruga mera u cilju smanjivanja negativnih efekata korona virusa na domaću ekonomiju.
Prioritet svih kompanija, malih i srednjih preduzeća u vreme vanrednog stanja, je da sačuvaju zdravlje svojih zaposlenih i brinu o njima. Pored toga, izazov za privrednike je i da održe likvidnost, prilagode poslovanje i opstanu u kriznim vremenima.
Policijski čas, koji je u Srbiji na snazi od 18. marta i podrazumeva zabranu kretanja svih građana od 20 do pet časova, znači da sve kompanije koje imaju zaposlene u II ili III smeni za njih moraju da pribave posebne dozvole za kretanje.
Šta podrazumeva, kad počinje da se primenjuje i da li bi trebalo nešto da preduzmemo da bismo ga prihvatili ili odbili?
Epidemija koronavirusa naterala je mnoge firme na iznenadne i neočekivane promene u načinu organizovanja svog rada. S obzirom na to da se sve dogodilo prilično brzo, mnoge od njih odluke donose u hodu, bez ikakvog plana.
Rad na daljinu ili rad od kuće jedan je od velikih, i dalje rastućih, trendova u poslovnom svetu. Ovaj koncept poslovanja odavno je stigao na globalno tržište, a od nedavno je postao popularan i na našim prostorima.
Franšizno poslovanje je poslovni odnos, u kojem vlasnik proizvoda ili usluge (davalac franšize), prodaje primaocu franšize pravo da nastupa na tržištu pod njegovim prepoznatljivim imenom, odnosno brendom.
Ukoliko vodite svoj biznis, verovatno se susrećete sa izazovima prilikom vođenja projekata, odgovaranja na zahteve klijenata, pokušajima da ispratite potrebe tržišta, kao i da ponudite nova rešenja koja bi vas odvojila od konkurencije. Ipak, jedan od najizazovnijih problema u poslovanju za mnoge su sukobi unutar tima.
Nakon dugogodišnje dominacije Fejsbuka i Instagrama, na digitalnoj sceni se pojavio novi veliki igrač – TikTok.
Ljudi koji su na početku karijere ili pokušavaju da se prekvalifikuju neretko nailaze na ponude za neplaćene prakse u različitim kompanijama i organizacijama. U slučaju da vodite biznis koji lagano raste, u nekom momentu se može javiti potreba za novim kadrom koji ćete sami obučiti.
Određivanje cene usluga koje pružate često može da predstavlja problem, posebno za one koji su početnici u poslovanju. Važno je da vodite računa i pogodite „zlatnu sredinu“ tako da se ni ne precenite ni ne potcenite. Obe greške mogu dovesti do rušenja imidža jer će (potencijalni) klijenti postati svesni da svoj rad ne vrednujete na pravi način.
Gotovo svako ko vodi svoj posao se u nekom trenutku suočio sa negativnim fidbekom. Negativna povratna informacija ume da bude posebno teška onda kad uložite veliku količinu vremena, energije i rada i očekujete pozitivne reakcije i pohvalne komentare.
Lojalni klijenti su najjednostavnije rečeno oni koji se vraćaju da posluju sa vama. Spremni su da vam iznova ukažu poverenje i samim tim ulože više kapitala u usluge ili proizvode koje nudite.
Postoje različiti tipovi zahtevnih klijenata za koje se vezuju specifična ponašanja, a mi ćemo navesti neka od njih i načine da se sa njima izborite.