Kako da unapredite prodaju preko mejlova?
U prethodnom tekstu smo govorili o tome da je danas internet marketing dominantno polje oglašavanja, međutim i u okviru samog oglašavanja postoji značajna segmentacija.
Većina se u svom poslovanju oslanja na društvene mreže koje najčešće jesu primarno sredstvo komuniciranja, ali ne i jedino. Na usluzi mogu biti mnogi pomoćni kanali poput e-mail marketinga, naročito ako imamo u vidu da danas svi koriste smart telefone na kojima.
E-mail marketing predstavlja dodatni proces u brendiranju vaše usluge/proizvoda kroz izgradnju ličnog odnosa sa vašim kupcima, a takođe pozitivno utiče na kredibilitet i prepoznatljivost firme. U nastavku ćemo dati razloge zbog kojih smatramo da e-mail marketing može biti vrlo koristan alat u procesu personalizacije vašeg odnosa sa kupcima i time bolje prodaje.
Kako dolazimo da e-mail adresa?
Pre svega, kroz vaše primarne kanale komunikacije, zavisno da li su u pitanju društvene mreže ili vebsajt, morate da zadobijete poverenje potencijalnih kupaca nuđenjem interaktivnog i zanimljivog sadržaja koji će im zadržati pažnju. Jednom kada steknete njihovo poverenje, morate ga održavati, jer se ono dugo gradi i vrlo brzo ruši.
Neophodna komponenta bez koje ne možete započeti proces oglašavanja jesu e-mail adrese zainteresovane publike putem kojih ćete vršiti promociju. Prijavom na newsletter, zainteresovani ostavljaju svoju e-mail adresu u nadi da će od vas dobijati ekskluzivan sadržaj i određene pogodnosti. Jednom kada imate njihove adrese, dobijate priliku da se sa njima dodatno povežete, da vam oni postanu stalne mušterije i da budu najbolja moguća preporuka vaše ponude.
Međutim, treba imati na umu da to što ste dobili njihove mejlove ne znači da sadržaj mejla koji šaljete može biti u bilo kakvoj formi, da ga možete slati svakome ko se prijavio ili ga slati bez naročite svrhe.
Načini kako da privučete kupce da se prijave na newsletter su razni. Na primer, ako ste vlasnik salona za masažu, način na koji možete podstaći ljude da se prijave jesu npr. darivanje simboličnog poklona u vidu eteričnog ulja za masažu ili popust za određeni tretman. Takođe, to mogu biti edukativni tekstovi o vežbama za istezanje, naročito upućeni onima koji radni dan provode sedeći. Možete obavestiti vaše „pratioce” o novitetima u vašem objektu, novim tretmanima ili proizvodima koje koristite, itd. Naravno, sve navedeno može se primeniti i na druge kategorije prodaje usluga/proizvoda.
Kako komunicirati preko mejlova?
Prvi korak jeste da odredite svoje ciljne grupe i svakoj date poseban nivo važnosti. Analizom vaše ponude, sredine u kojoj poslujete, lokacije, dolazite do podataka koji vam pomažu da odredite svoj idealnog kupca (pol, zanimanje, starosno doba, lokacija,…) koji vam olakšavaju proces targetiranja.
Kada znamo ko je naš idealni kupac, onda se bavimo tonom komunikacije. U e-mail komunikaciji je najbitnije kako se obraćate vašoj ciljnoj grupi, koji povod koristite da se obratite, itd. Prijavom na newsletter ljudi očekuju poseban status, da dobiju povlastice ili privilegije.
Prema velikom broju istraživanja, ljudska pažnja i strpljenje iz godine u godinu traju sve kraće (danas fokus na određenoj objavi traje 3 sekunde). Dakle, u tom vrlo kratkom periodu, morate da zainteresujete vašeg potencijalnog kupca da nastavi sa čitanjem. Ono što svi prvo vide kada otvore mejl jeste subject – tema, pa ako naslov nije atraktivan ili precizan, šansa da mejl bude pročitan je mala. Primer dobrog naslova „20% popusta do kraja nedelje”. Takođe sam početak, prvi pasus i rečenica su takođe važni, odnosno moraju biti pitki i jasni kako bi se nastavilo sa čitanjem. Ovde do izražaja dolaze copywriter-ske veštine.
Nakon svega navedenog, budite sigurni da nećete „iz prve” pogoditi sve parametre potrebne za uspešno oglašavanje. Svakako da će na početku biti grešaka, dok ne utvrdite „puls” vaših kupaca. Između ostalog, praksa je najbolji način da se nesto nauči, stoga ne bojte se grešaka, jer su one sastavni deo uspeha.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi