Kako biti uspešan vlasnik biznisa kroz kontinuirano obrazovanje?
Kao vlasnik preduzeća, obično morate da budete „majstor svih zanata”. Morate da razumete detalje vašeg proizvoda ili usluge, kako da ih plasirate, kako da obavljate administrativni posao, pa čak i kako da rešite probleme sa zaposlenima. Pošto morate da budete najbolji u svemu što se tiče vašeg poslovanja, uvek razmišljajte o načinima za poboljšanje poslovnih rezultata. Jedan od najboljih načina za rast je kontinuirano obrazovanje, tj. da stičete veštine i znanja koja su vam potrebna za uspešno poslovanje. Ako se pitate koje su najaktuelnije oblasti kojima bi trebalo da se posvetite, donosimo vam ih u nastavku.
Analitika podataka – razumevanje onoga što podaci govore
Za vlasnike preduzeća sposobnost dešifrovanja podataka i pretvaranje istih u smislenu poslovnu inteligenciju je od vitalnog značaja. Danas smo više nego ikad preplavljeni podacima i previše je lako izgubiti se i ne znati šta nam takvi podaci govore. Sticanjem mastera u analitici podataka stičete i veštine koje su potrebne za razumevanje podataka i poslovanja.
To znači da ste u mogućnosti da pretvorite pojedince širom vašeg poslovanja u pouzdane kupce koji će se vraćati iznova i iznova. Veoma je lako imati gomilu podataka, kao što su demografske informacije, lajkovi, pratioci ili posete sajtu i ne razumeti kako ti podaci mogu da se iskoriste za povećanje prodaje ili lojalnosti brenda.
Marketing – kako pričamo našu priču
Marketing pomaže u razumevanju vaših kupaca. Znajući šta kupci žele od vas znači da možete da plasirate proizvod ili uslugu na takav način da razvijete lojalne kupce koji će vam se stalno vraćati.
Da biste bili uspešni trgovci, morate imati jasno razumevanje brendiranja, društvenih medija i pripovedanja. Ako ne možete da ispričate ubedljivu priču o tome zašto je vaš proizvod ili usluga najbolji, malo je verovatno da će se neko truditi da podrži vaše poslovanje.
ICT – omogućite tehnologiji da radi za vas
Bez obzira na to koju veličinu poslovanja imate, morate da razumete informaciono-komunikacione tehnologije. Napredak tehnologije doveo je do sve veće digitalizacije poslovnih procesa. Više nije pitanje da li ćete prevesti vaše poslovanje u digitalni svet, već koliko i kada. ICT provajderi poput A1 Srbija pružaju najsavremenija rešenja za „cyber security“, povezivanje uređaja (Internet of Things) i cloud platforme. Na taj način poslovanje u digitalnom svetu postaje bezbedno, efikasno i jednostavno, i oslobađa prostor za napredak, a čak i uštede. Korisnicima je važno da ICT alati i rešenja budu krojeni prema njihovim potrebama, ali i da istovremeno dobiju edukaciju kako da te alate koriste.
Kako osigurati neometano funkcionisanje poslovanja
Dok dobijanje specijalizovane diplome može biti veoma korisno, u drugim slučajevima može biti korisno dobiti i MBA (Master of Business Administration). Takvi studijski programi obuhvataju sve aspekte nadgledanja poslovanja. Oni, takođe, često uključuju kurseve o administraciji kancelarijskih zgrada, računovodstvu, finansijama, projektovanju, razvoju, obezbeđenju kvaliteta, analizi podataka, prodaji, upravljanju projektima, menadžmentu informacionih tehnologija, istraživanju i razvoju i marketingu. MBA je dobra diploma ako posedujete preduzeće ili se nadate da ćete ga imati u budućnosti.
Diploma poslovnog menadžmenta je dobar opšti stepen koji treba da uzmete u obzir ako razmišljate o vođenju posla, ali, generalno, može uzeti najviše vremena i energije da se završi, što je nešto što morate uzeti u obzir pre nego što odaberete ovaj diplomski program.
Zatim, treba da obratite pažnju na to koliko je fleksibilan rad na kursu, kao i kolika je podrška studentima. Uopšteno govoreći, razlog zašto se većina odlučuje za onlajn obrazovanje je taj što želi da dobije diplomu u svoje vreme. Konačno, važno je uzeti u obzir cenu bilo kog programa koji razmatrate, kao i kakvu vrstu sertifikata ili stepena ćete dobiti na kraju.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi