Prodaja

Alati koji omogućavaju upravljanje odnosa sa kupcima

crm01

Upravljanje odnosa sa kupcima, tj. CRM suštinski ne može da radi “na suvo”. Kao i sve danas, tehnologija je tu da nam pomogne da procesi, ideje i realizacija budu brzi i efikasni. Tako i CRM alati mogu pomoći biznisima da svoj pristup korisnicima otelotvore, izgrade odnos sa kupcima, povećaju prodaju i održavaju lojalnost.

Predstavljam vam ključne funkcionalnosti CRM aplikacija, njihovu namenu i predloge rešenja koja su podesna za manje i srednje firme.

  1. Upravljanje kontaktima – omogućava prikupljanje, skladištenje i upravljanje kontaktima odnosno kupcima, praćenje interakcija sa kupcima.
  2. Segmentacija – filtriranje, organizacija grupa korisnika sličnih karakteristika ili ponašanja, formiranje grupa i priprema kampanja za klijente.
  3. Automatizacija prodaje – omogućava da napravite okidače i pravila koji pokreću prodajne ili druge procese ka kupcima, automatski se odvijaju i vrše prodajne aktivnosti za vas.
  4. Analitika i izveštavanje – omogućavaja prikupljanje, prikaz i analizu podataka, odnosno postavljenih parametara ili ciljeva, kako bi se dobile korisne informacije za donošenje poslovnih odluka.
  5. Integracija sa drugim alatima – ova funkcionalnost omogućava integraciju CRM sistema sa drugim softverskim alatima koje koristite u poslovanju, poput e-mail platforme, alata za upravljanje projektima, i sistema za onlajn prodaju.

Savet sa CRM-om je da počnete sa osnovnom verzijom softvera. Nema potrebe da trošite na pretplate skupljih paketa ukoliko niste u situaciji da kapitalizujete njihove osnovne funkcionalnosti (recimo, nemate unete podatke za analizu i slično). Tek kroz vreme i korišćenje ćete videti šta vam u praksi treba i nedostaje. Idealno bi bilo da izabrani CRM ima mogućnosti jednostavne (i jeftine) integracije sa drugim ili srodnim softverskim rešenjima.

Uvek možete izabrati zaokružena i multifunkcionalna rešenja, koja nude sve u jednom. Ona su najšeće skuplja i glomaznija. Naravno, možete i svoje CRM rešenje upariti sa alatima koji obavljaju specifične funkcije na možda bolji ili jednostavniji način. Ne brinite, većina “nadogradnji” ili dodatnih alata lako povezuje sa osnovnim (poznatijim) CRM sistemom.

Najbolje ocenjeni alati ovog tipa na svetskom nivou su HubspotCRM, ZohoCRM, Freshsales, Salesforce Essentials, dok za analitiku uvek možete koristiti Tableau, PowerBI, Looker, Google DataStudio.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Dve decenije u marketingu, zaljubljena u korisničko iskustvo, upravljanje bazama i korisničku podršku. Želi da prenese dobre prakse i unapredi poslovanje firmi u regionu kroz savetovanje i predavanja.

Više o Jelici