6 načina na koje ne stavljate kupca na prvo mesto – i kako ih popraviti
Pozitivno iskustvo kupaca predstavlja veoma važan deo svakog poslovanja. Ulaganje u potrošače i njihovo zadovoljstvo uslugom postalo je dodatni trošak koji se podrazumeva i koji je dugoročno isplativ.
Dešava se da nekad previdimo šta sve treba da učinimo kako bi naši kupci osećali da su nam na prvom mestu. Evo u čemu sve grešimo:
Nedovoljno istraživanja – Kupci žele da vide oglašavanje i marketing koji je u skladu sa njihovim potrebama. Kako biste im to obezbedili, neophodno je da istražite tržište i da zaista upoznate svoje potrošače. Fokusirajte se na njihove želje i interesovanja.
Slaba dostupnost – Olakšajte svojim kupcima u njihovim nastojanjima da vam se obrate i da vas kontaktiraju. Napravite posebnu sekciju na sajtu za poruke i imejlove. Ukoliko imate aktivnu podršku, razmislite da uvedete i „live chat“ – na taj način ćete dobiti informaciju iz prve ruke.
Nedovoljno slušanja – Potrudite se da zaista slušate šta vam vaši kupci poručuju. Povratna informacija je nekad presudna, ali takođe obratite pažnju na to kakva pitanja postavljate i šta želite da saznate. Analizirajte, izdvojite zaista korisne i bitne komentare. Razmislite o anketiranju potrošača kako biste unapredili svoju uslugu.
Manjak transparentnosti – Izgradnja poverenja je ključna za uspešan biznis. Vaši kupci moraju da veruju u ono što im prodajete, a transparentno poslovanje se postiže redovnom i iskrenom komunikacijom o tome šta nudite, na čemu trenutno radite i šta sve preduzimate da poboljšate uslugu. Vaše vrednosti se ogledaju u tome kakav odnos izgrađujete sa potrošačima.
Nejasna misija – Definišite za šta se tačno zalažete i na koji način povezujete svoju angažovanost sa uspehom. Promocija misije može da vas poveže sa kupcima i da privuče nove potencijalne potrošače koji se poistovećuju sa vrednostima vaše organizacije.
Razdvajanje timova – Nemojte da izgubite iz vida da organizacija uspešno funkcioniše jedino ako svi rade na zajedničkom cilju. Saradnja timova je ključna, čak i ako oni rade na različitim procesima unutar kompanije. Važno je da vašim kupcima pokažete zajedništvo.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi