Arhiva

Edukacija zaposlenih kao faktor razvoja vašeg biznisa

DqfhUGXO

Edukacija zaposlenih trebalo bi da bude sastavni deo svakodnevnog i zdravog poslovanja firme. Mora biti strateški planirana, ne može se dešavati stihijski, niti biti sebi svrha, kao što to sistem nagrada ume da bude.

A, da li se isplati? Odgovor je „apsolutno“! Uz planski osmišljen i realizovan plan edukacije, dobićete zaposlenog koji je kompetentan i može da odgovori na očekivanja radnog mesta i kompanije. Osoba koja dobije znanje postaje sigurnija u sebe, zadovoljnija je i više motivisana, pa samim tim daje daleko bolje rezultate. 

Najzad, edukacija ne mora da bude komplikovana, a ni skupa, naprotiv.

Predstavljamo vam šest jednostavnih koraka za razvoj plana edukacije, a sami tim i uspešnu strategiju interne politike ulaganja u ljude i razvoj njihovog potencijala.

1. Mapirajte talente i potencijale zaposlenog za koga pravite plan edukacije. Uvek je bolje razvijajati nečije sklonosti, od nametanja obuka za segment posla koji mu ne leži. 

2. Pričajte sa zaposlenima o njihovim očekivanjima. Saznajte kako i kada im odgovara da se edukuju, koje su njihove lične sklonosti i šta misle da će postići profesionalno ili lično zahvaljujući toj vrsti ulaganja.

3. Kada definišete u čemu je vaš zaposleni dobar, napravite dugoročan plan edukacije sa temama, predavačima ili mentorima i nekom vrstom „ispita“ na kraju. Plan može da sadrži mentorski rad sa ljudima unutar kompanije/organizacije, eksterne konferencije, seminare ili kurseve van firme, tailor made trening sa eksternim predavačima ili angažman konsultanata iz neke oblasti sa konkretnim zadatkom i očekivanjem. 

4. Delegirajte osobu koja će pratiti realizaciju edukacije.

5. Nakon edukacije, na mesečnom ili tromesečnom nivou pratite kako i na koji način zaposleni koristi stečeno iskustvo i da li mu koristi.

6. Bonus mogućnost: Zahvaljujući oceni mentora ili osobe koja je pratila edukaciju, znaćete da li vaš zaposleni ima potencijal da postane ekspert i perjanica vaše kompanije iz neke oblasti. Ako ima potencijala, keep going! 

I ne očekujete rezultate edukacije zaposlenih sad i odmah, ali dugoročno – neće izostati. Trud i ulaganje u ljude se uvek, ali uvek isplate. Tako dobijate zadovoljne timove, a samo zadovoljni timovi prave dobre rezultate.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi