Kako da upotrebite nove trendove na društvenim mrežama za jačanje svog biznisa?
Već smo utvrdili da je u 2020. godini sve postalo digitalno. Očekuje se da se brzo prilagođavamo situaciji i da, ukoliko je to moguće, svoje poslovanje prebacimo u digitalni prostor na što bezbolniji i efektniji način.
Nekima je ovo preusmeravanje lakše palo, jer su bolje upoznati sa načinom na koji funkcionišu društvene mreže, pa su znali da ih upotrebe u svoju korist. Drugi su se borili ili se i dalje bore sa adaptacijom.
Brza smena trendova na društvenim mrežama
Prvo što moramo da prihvatimo kao neminovnost jeste činjenica da se trendovi na društvenim mrežama smenjuju neverovatnom brzinom. Ne možete planirati do detalja ni nekoliko nedelja unapred. Ovo može biti izrazito stresno za one koji su naviknuti da imaju jasan plan koga se dosledno drže, jer su ključ uspeha na društvenim mrežama brzina i prilagodljivost. Trend morate uhvatiti čim se pojavi, jer ako predugo čekate prestaće da bude trend. Adekvatno iskorišćenim mimovima (duhovitim slikama sa natpisima) ili aluzijama na aktuelne teme, lako možete podići vidljivost svog biznis profila i privući pažnju. Korišćenjem aktuelnih heštegova na Instagramu, primera radi, možete dovesti novu publiku bez plaćanja promocije. Međutim, promovisanje objava, bez obzira na to što je gotovo nužno, samo po sebi nije dovoljno. Idealno je da promovišete baš onu objavu koja se „kači“ na trend – tako skrećete pažnju na sebe i izdvajate se iz mase.
Pratite šta najbolje prolazi
Kao i u svim stresnim situacijama, i tokom pandemije se pokazalo da ljudi najbolje reaguju na humor i eskapizam (beg od stvarnosti). Na početku pandemije su, primera radi, bile aktuelne šale u vezi sa opsesivnom kupovinom toalet papira, pa su na temelju toga nastajali brojni mimovi, a pametni brendovi su iskoristili ovu temu da se našale i privuku pažnju na sebe. U istom periodu su bile aktuelne i komične fotografije sa video sastanaka kojima ste lako mogli da predstavite svoj tim (sa sve ljubimcima), ali su vremenom ljudi počeli da se navikavaju, a ovakav sadržaj ih je umorio.
Oko polovine godine pojavio se sadržaj koji je u nekoj meri i dalje relevantan, jer pokazuje besmisleno trošenje vremena tokom ove godine: naš inicijalni šok, a zatim ponavljanje istog ponašanja svakog narednog meseca. Sebi ćete olakšati usklađivanje sa trendovima ako obratite pažnju na aktuelne mimove i prilagodite ih vašem stilu na vašem biznis Instagram profilu. Sa druge strane, eskapizam koji se ogleda u čestim slikama rada u prirodi ili odvajanju vremena za sebe i negu, lako možete iskoristiti da pokažete kako u svakoj situaciji uspevate da pronađete nešto pozitivno i umirujuće.Da biste upotrebili trendove da promovišete svoj biznis, nije nužno da napravite svoj TikTok nalog (mada, ni to nije loša ideja ako je blisko vašoj ciljnoj grupi). Važno je da pratite šta se događa i reagujete odmah, a ukoliko ne uspete da ispratite tempo, bolje je da sačekate drugi trend nego da kasnite i sledite onaj koji je već prošao.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi