Arhiva

Kako da Vaš Linkedin profil radi za Vašu firmu

sN6sEzQQ

Za LinkedIn obično kažu da je idealan način za umrežavanje pojedinaca, odnosno profesionalaca koji žele da dele znanje ili nauče nešto.

Iako važi mišljenje da predstavlja digitalnu verziju CV-ja, ovu društvenu mrežu, kompanije, bilo one male ili velike, ne bi trebalo da izostave iz svog marketinškog plana. 

Mala i srednja preduzeća, startup-ovi, čak i velike kompanije kroz ovu društvenu mrežu imaju mogućnost da unaprede svoje poslovanje. Bez obzira što je na LinkedIn-u akcenat na B2B kompanijama, i B2C kompanije imaju mogućnost da iskoriste ovaj prostor da bolje pozicioniraju svoj brend. 

Da li je svakoj firmi neophodan LinkedIn profil?

Ako se poslužimo činjenicama da LinkedIn trenutno, na globalnom nivou, ima 610 miliona korisnika, kao i da 40 miliona njih ima neku od pozicija koje su ključne u odlučivanju, uticaj ove društvene mreže nije za potcenjivanje. 

Možda vam Facebook ili Instagram donose veću zaradu, ali upravo ovde imate mogućnost da prikažete i kulturu vaše kompanije, a takav vid marketinga sigurno da pozitivno utiče i na potencijalne saradnike i klijente. S druge strane, osnovne informacije o firmi, koje se nalaze na vašem LinkedIn profilu jesu lična karta jedne firme – od toga koliko zaposlenih ima, pa do toga koliko ozbiljno nastupa na tržištu. Međutim, da li će fokus vaše marketinške strategije biti na ovoj društvenoj mreži ili ćete akcenat staviti na neke druge zavisi i od toga gde se nalazi vaša potencijalna publika. Ukoliko prethodno istražite koju platformu najčešće koristi vaša ciljna grupa u skladu sa takvom analizom možete i odrediti koliko pažnje ćete posvetiti LinkedIn-u. 

Šta je efektno na LinkedIn-u?

LinkedIn može biti korisna alatka u pronalaženju novih klijenata, negovanju već postojećih, i što je najbitnije, daje vam mogućnost da uverite one neodlučne da im je upravo ono što vi nudite neophodno. Dakle, da ponudite rešenje i u jednu ruku da edukujete svoje klijente. Zato je sadržaj koji plasirate na LinkedIn-u najbitnija karika u oglašavanju na ovoj društvenoj mreži. Mora da bude efektan, relevantan za ciljnu grupu i edukativan. 

I upravo je u tome razlika između LinkedIn-a i drugih platformi. Dok je na Facebook-u i Instagramu, u neku ruku, cilj sadržaja da zabavi, na LinkedIn-u sadržaj mora da pruži informacije koje publici donose i neka saznanja.

Kako iskoristiti LinkedIn?

Sadržaj koji delite na vašem biznis profilu je svakako osnova. Pored tekstova, možete objavljivati i fotografije i video zapise. Ukoliko je sadržaj relevantan i ne ponavljate tekstove koji se mogu naći i na drugim stranicama sigurno je da ćete naći put do željene publike. 

Još jedna od besplatnih opcija koje se nude jesu LinkedIn grupe. Priključite se nekoj grupi koja obuhvata vašu nišu, ali ne da biste polemisali, nego kako biste savetovali i ponudili rešenje.

Plaćeno oglašavanje nije opcija kojoj domaće firme najčešće pribegavaju s obzirom na to da je cena oglašavanje i dalje skuplja u odnosu na oglašavanje na drugim društvenim mrežama. Međutim, za određene industrije može biti i efektno. 

Malim i srednjim preduzećima ostavljene su tri opcije oglašavanja:

1. Post a Job – Plaćeni oglasi za posao su nešto što većina kompanija kod nas sve češće koristi. Korisno je iz dva razloga. Najpre jer imate mogućnost da na jednostavan način dođete do najboljih radnika, kao i da skratite vreme za apliciranje i proveru CV-jeva.

2. Sponsored Content (Native Ads) podrazumeva plaćeno oglašavanje teksta, odnosno linka koji vodi ka vašem web sajtu.

3. Text and Image Ad – slično kao i na drugim društvenim mrežama, predstavlja plaćeni oglas u vidu banera, koji opet mogu biti različiti. Pored toga možete objaviti i video ili se odlučiti za oglas koji će se naći u porukama.

Koji su benefiti LinkedIn-a?

Pored svih već nabrojanih stavki možda je važno istaći da vam LinkedIn nudi mogućnost da izgradite svest o sopstvenom brendu, ali i da steknete kredibilitet u svojoj industriji i istaknete se kao lideri. Na vama ostaje samo da otkrijete da li je zaista vaša ciljna grupa na ovoj platformi, osmislite sadržaj koji ćete plasirati i izmerite kakve koristi vam donosi LinkedIn.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi