Arhiva

Kako se izboriti sa zahtevnim klijentima?

fCmDhwlU

Postoje različiti tipovi zahtevnih klijenata za koje se vezuju specifična ponašanja, a mi ćemo navesti neka od njih i načine da se sa njima izborite.

Ukoliko imate problem sa klijentima kojima je sve hitno, a ne umeju precizno da definišu rokove i zahtevaju da posao bude gotov u nemoguće kratkom periodu, komunikaciju sa njima počnite definisanjem roka za završetak svakog projekta ili zadatka. Oni moraju biti upoznati sa procesom rada i trajanjem svake pojedinačne faze. Njihovu paniku najlakše ćete izbeći držeći se unapred definisanog rasporeda.

Klijenti skloni eksplozijama besa zahtevaju da obuzdate svoju potrebu da im odgovorite istim tonom. Kontrolu ćete najbolje uspostaviti ako budete smireni. Ne priznajete greške koje niste napravili da biste ublažili njihovu eksploziju besa. Umesto toga, ostanite racionalni i ne gubite kontrolu nad emocijama

Za saradnju su posebno teški klijenti koji umanjuju vrednost vašeg rada i veruju da sve najbolje znaju. Neretko su emotivno upleteni u svoje projekte i doživljavaju ih kao prostor za afirmaciju. Najvažnije je da usvojite sugestije koje imaju smisla i time im pokažete poštovanje, ali i da im argumentovano stavite do znanja kada greše.

Konačno, problemi sa klijentima često nastaju oko cene usluge. Neki od njih očekuju sto posto vaše pažnje i posvećenosti, ali ne smatraju da je potrebno da za to adekvatno plate. Ukoliko je u pitanju neko ko vam donosi značajan deo prihoda potrebno je da jasno definišete cenu pre nego početka projekta. U slučaju da vam rad sa klijentom nije dovoljno isplativ, a pored toga je i problematičan, jedno od mogućih rešenja jeste da podignete cene i čekate da se povuče. U krajnjoj liniji, ne bi trebalo da poslujete sa gubitkom koji nikada nije čisto materijalan već predstavlja zbir svih pozitivnih i negativnih strana saradnje.Kakav god problem da imate, ključna reč je – komunikacija. Zajedno formulišite klijentove želje i potrebe i predočite rešenja koja nudite. Postavljajte im precizna pitanja jer tek tada možete da iskoristite njihove odgovore za poboljšate svog poslovanja.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi