Arhiva

Zašto vam je potreban Landing page koji prodaje?

XkdSwbk4

Landing page je najkraće rečeno vaš digitalni komercijalista. To je mesto gde se potencijalni korisnik pretvara u kupca. Na pojedinačnu lending stranicu treba da vodi kampanja koju sprovodite na društvenim mrežama i ona vam je ključni sastojak uspešne prodaje u digitalnom svetu.

Centralno mesto digitalnog sveta, odnosno matični sajt proizvoda ili kompanije, ne treba da ima klasičnu strukturu koju smo toliko puta videli sa nizom nekih kategorija, sekcija, stranica, kao da je reč o štampanom katalogu. Website treba da je kolekcija lending stranica gde svaka govori o konkretnom proizvodu, usluzi i poziva posetioce na jasnu akciju. Npr. pogledajte kako je organizovan sajt kompanije Apple.

Naravno, tu ce se naći i About us strana, blog sekcija, kontakt strana, mapa, i drugo, ali fokus sajta treba da bude „user-centric“, način kako korisnik brzo da sazna sve što ga zanima i odluči šta dalje, da kupi ili odustane.

Profajling kupaca

Treba da imate u vidu da postoje razni kupci: neko voli da je inspirisan, neko je konkretan, pa želi jasne specifikacije, neko hoće da mu se proizvod uklapa u stil života, nekome je najbitnija cena, a nekome prestiž, neko želi lakoću upotrebe, brzinu dostave ili više formata ili verzija proizvoda.

Landing page pomaže klijentu da donese ispravnu odluku. Landing page promoviše zašto neko TREBA nešto da kupi, ali i zašto NE TREBA. Landing page nije slatkorečiva promocija vašeg brenda, već način da klasifikujete ko treba zaista da bude vaš korisnik.

Svaka dobra lending stranica treba da sadrži nekoliko segmenata, da posetioca vodi kroz put otkrivanja benefita vašeg proizvoda ili usluge, osnaži ga pozitivnim komentarima, utiscima drugih kupaca i pomogne mu da odluči tako što će ga direktno pozvati da obavi kupovinu. Taj CTA (call to action), odnosno poziv na akciju, može da se ponovi više puta na stranici, od samog zaglavlja, pa zatim na još nekoliko mesta tokom skrolovanja i naravno na samom dnu, posle svega što korisnik pročita.

Ako ćemo još detaljnije da udjemo u metodologiju izrade dobre landing stranice, to bi moglo da se organizuje ovako:

Svi detalji dobre lending stranice

CLAIM: U hederu stranice staviti fotografiju ili vizual proizvoda ili usluge, sa jasnim obećanjem šta vaš brend pruža, tzv. „marketing claim“ i odmah tu već pozvati posetioce da obave kupovinu ili ih klik na dugme vodi na Prodavnicu na sajtu. To se radi jer je neko od posetilaca već doneo odluku i ne želi da gleda dalje po stranici, već hoće odmah, u što manje koraka da obavi kupovinu.

OPIS: Za one koji nastave skrolovanje, prvo što treba da pročitaju je detaljniji opis proizvoda. To može da bude u tekstualnom obliku, kao animacija ili kratak video tutorial.

BENEFITI: Dalje idu nabrojani dodatni benefiti, za sve koji i dalje oklevaju.

CILJNA GRUPA: Ispod je nabrojano kome je proizvod ili usluga namenjena. Dakle mi sami profilisanjem ciljne grupe pomažemo ljudima da se pronađu. Zbog iste potrebe, treba da se nabroji i za koga nije to što nudimo. Kao što smo rekli gore u tekstu, ne želimo da obmanemo ljude i obećavamo nešto što neće dobiti.

TESTIMONIALS: Za one koji još oklevaju, skroluju i čitaju, mogu u nastavku da se daju utisci korisnika, preporuke, svedočanstva, takođe u pisanom ili video obliku. Čak i primeri upotrebe, rezultati koji su postignuti i sl.

MEDIJI: Ukoliko je o vašem brendu bilo reči u medijima ili na drugim stranama influensera, lending stranica može i to da sadrži. Sve ovo se radi da i oni koji nikako ne mogu da prelome, dobiju dodatna uverenja o značaju onoga što se promoviše.

FORMATI: Sledeće su eventualno primeri različitih formata proizvoda, načina dolaska do proizvoda i druge konkretne pojedinosti o pakovanju.

CENA: Ukoliko do sada potencijalni kupac već nije otišao u Shop da obavi kupovinu, može i na ovom mestu da se dodatno obrazloži cena. To može da se uradi na nekoliko načina: relativizacijom cene, primerima i poređenjima sa drugim sličnim proizvodima, odobravanjem popusta ili načinima odloženog plaćanja i sl.

AUTOR: Ukoliko je reč o proizvodu gde i sam autor nosi sa sobom određeni kredibilitet, i to može da se navede, opiše ekspertiza autora ili kreatora proizvoda, i u skladu sa godinama iskustva, dodatno stavi „težina“ na vrednost proizvoda.

Vladimir Veličković, serijski preduzetnik i autor knjige Biznis Bukvar

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi