Ljudski resursi

5 HR koraka za siguran rast vašeg biznisa

Osmislili ste biznis, uradili biznis plan, pokrenuli ste celu priču, proširili tim i odmah posle toga dolazi večito i najvažnije pitanje u nastavku poslovanja – kako da vaš biznis raste?

Vodeći ljudi kompanija često ističu da su zaposleni najvažniji resusr, toliko i na taj način da često zvuči kao opšte mesto. Međutim, povratne informacije sa tržišta svedoče o tome da su, posebno zbog zdravstvene situacije u svetu i velike dinamike tržišta i tehnologije, odnos sa zaposlenima i njihovo zadovoljstvo, neki od „uslova bez kojih se ne može“, kada pričamo o razvoju biznisa.

1) Investirajte u ljudske resurse od samog početka

Mnoge male kompanije „misle“ da su previše zauzete ili ograničene budžetom da bi ulaganje u ljudske resurse stavile u strategiju razvoja, pa najčešće radnu snagu prijavljuju na minimum, ne nude im benefite i ne brinu o uslovima u kojima ljudi treba da rade. To je jedna od velikih zabluda planiranja ljudskih resursa za mala preduzeća: svođenje upravljanja talentima na njegove najjednostavnije procese „papirologije“ kako bi se uštedeo novac. Da biste uspeli, ulažite u ljude, oni su vaša karta ka uspehu. Pronađite partnera za ljudske resurse koji razume vašu viziju i radite zajedno na kreiranju plana radne snage koji može da se primeni i koji obezbeđuje i kratkoročni i dugoročni uspeh.

2) Kreirajte sistem upravljanja učinkom

Znate svoj poslovni plan napamet, kao i sve cifre. Ali da li znate kako se to deli sa vašim zaposlenima ili kako će njihovi ciljevi učinka uticati na vašu ukupnu strategiju rasta? Bez opisa poslova i individualnih ciljeva učinka, pripremate svoje ljude i svoje poslovanje za neuspeh. Zaposlenima su potrebne definisane uloge i ciljevi da bi ostali angažovani i motivisani. Jednom kada su ti ciljevi određeni i komunicirani, podjednako je važno da ih redovno proveravate kako biste bili sigurni da su ispunjeni.

3) Uključite svoje zaposlene u izgradnju vašeg poslovanja

Kao malo preduzeće, verovatno ste fokusirani na nekoliko merila uspeha, kao što su zadovoljstvo kupaca, prodor na tržište i održivi tok novca i profit. Usmeravanje pažnje ka bilo kom od ovih ciljeva, uz angažovanje vaših zaposlenih na njihovom ostvarenju, pomoći će u stvaranju pobedničke korporativne kulture uključivanja i strasti. To možete učiniti tako što ćete tražiti ideje, nagrađivati kreativnost i podsticati razmišljanje van okvira. Ulaganje u mentorstvo u karijeri donosi nagrade, jer zaposleni koje podstaknete na angažovanje uživaju u rešavanju problema za koje niste ni znali da imate. Pored toga, sledeća velika ideja za vašu kompaniju mogla bi da se formira u umu osobe koja sedi niz hodnik od vas. Ako ne pitate, možda će to odneti negde drugde.

4) Redovno izoštravajte svoj liderski tim

Većina preduzeća propada i gori, jer se rukovodstvo urušava na vrhu, uništavajući infrastrukturu ispod. Ne dozvolite da vam se ovo desi. Saradnja vašeg liderskog tima je slična sistemima tela koji rade zajedno za opšte zdravlje.

Trebalo bi stalno da proveravate da li svi sistemi dobro funkcionišu, da li su angažovani i da li su spremni da vode na odgovarajući način. Dajte primer kako želite da se vaši zaposleni ponašaju prema drugima, a zatim redovno proveravajte da biste bili sigurni da takav stil komunikacije ide do vaše target grupe. Vaš liderski tim bi trebalo da bude vaš produžetak, a vi zajedno treba da propovedate strast prema poslu sa vrha i da stalno obezbeđujete da su ljudi na svakom nivou angažovani i povezani.

5) Izazovite svoje ljude

Kao što je ranije rečeno, ne znate ono što ne znate, pa neka to bude deo procesa pregleda i učinka, da vaši ljudi uče iz uspeha i grešaka. Podržite aktivnosti spolja, nagradite kontinuirano učenje i izdvojite one koji donose sjajne ideje spolja. Jedini način da vaše poslovanje raste jeste da se neprestano obogaćujete i obrazujete kako biste se proširili i isprobali nove ideje. Kultura učenja će se neprestano iznova osmišljavati i ponovo ulagati u taj proces, što znači da će vaši klijenti ubirati plodove vaših stalnih koraka ka poboljšanju.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi