Ljudski resursi

Kako napisati dobar oglas za posao

oglas za posao

Potraga za novim zaposlenima može biti pravi izazov. Ukoliko ste kroz do sada imali prilike da prođete kroz ovaj proces, već vam je dobro poznato koliko je napora potrebno uložiti kako biste pronašli osobu koja vam je potrebna. Ipak, pravljenje dobrog oglasa za posao značajno može olakšati proces selekcije i privući kvalitetne kandidate i kandidatkinje. Zato, hajde da vidimo kako napisati dobar oglas za posao, šta sve on treba da sadrži i na šta je potrebno obratiti pažnju.

Naslov i uvod

Kada pravite naslov za svoj oglas, u njemu navedite konkretno i direktno šta je ono što tražite. Recimo, da tražite nekoga ko će kreirati objave za vaše društvene mreže i voditi oglasne kampanje na njima. U tom slučaju naslov može glasiti: „Posao u digitalu – traži se osoba za vođenje društvenih mreža.“

Iz ovoga će svakome ko vidi oglas odmah biti jasno kakva vrsta posla je u pitanju i da li svojim kvalifikacijama odgovara onome što tražite.

S druge strane, oglas možete početi i sa nekoliko rečenica koje će biti „udica“ i motivisati potencijalne aplikante da pročitaju čitav oglas.

Da se vratimo na prethodni primer. Za ovu poziciju uvod bi mogao da bude: „Treba vam posao, a ne želite da sedite u kancelariji 8 sati svakog dana? Onda je ovo posao za vas.“

Primamljiv uvod može napraviti veliku razliku, jer njime ostavljate prvi utisak i, od samog početka, postavljate ton komunikacije sa potencijalnim kandidatima i kandidatkinjama. A, ne zaboravite da, koliko vi procenjujete svoje buduće zaposlene, toliko i oni analiziraju vas.

Predstavite svoju firmu

Kada pišete oglas za posao, na početku bi trebalo da pružite kratak opis svoje firme i delatnosti kojom se bavi.

Kandidati i kandidatkinje žele da znaju za koga će raditi i kakvu kulturu rada mogu očekivati. Zato je, u ovom delu oglasa, potrebno da poslodavac opiše misiju i viziju svoje kompanije, kao i da naglasi njen uspeh i uticaj na tržište. Potencijalni zaposleni će, na ovaj način, razumeti da, ulaskom u vaš tim, postaju deo nečeg većeg, deo kolektiva sa kojim dele iste vrednosti i u kome mogu napredovati.

Opis posla

Nakon što ste opisali firmu, red je da opišete i sam posao za koji pišete oglas. To znači da je potrebno naglasiti koje su glavne obaveze na datom radnom mestu, koje su kvalifikacije potrebne za ovu poziciju, kao i kakva je radna atmosfera. Pored toga, opišite radno vreme, recite koliko je trajanje ugovora, da li postoji probni period, kolika je predviđena plata i navedite druge pogodnosti ukoliko postoje.

Ovakav opis posla će pomoći kandidatima i kandidatkinjama da razumeju šta se od njih očekuje i da li su adekvatan kadar za poziciju.

Uslovi koje kandidat treba da ispuni

Kada se navedu osnovni zadaci i uslovi za obavljanje posla, važno je da se navedu i uslovi koje kandidati treba da ispune kako bi bili uzeti u obzir.

To može biti nivo obrazovanja, pređašnje radno iskustvo, poznavanje jezika, veštine komunikacije, rad u određenim programima ili neki drugi zahtevi.

Ovde je važno postaviti realne uslove i razgraničiti koja su to znanja neophodna za obavljanje posla od onih koje je poželjno da kandidati dodatno poseduju. Recimo da, ukoliko je neko iskustvo koje tražite relativno retko, a verujete da novi zaposleni može obavljati posao i bez njega, naglasite to i napišite u oglasu za posao da će osobe koje ga poseduju imati prednost.

Šta vi kao poslodavac nudite

Pored zahteva koje postavljate, u oglasu za posao je potrebno reći i šta to vi, kao poslodavac, nudite kandidatima i kandidatkinjama. Izbegavajte izlizane fraze, poput „rad u dinamičnom okruženju“ i „redovna plata“. Naravno da je plata redovna. Tako je zakonom regulisano i nema potrebe da se to navodi. Ali, u slučaju da isplaćujete bonuse, recite to, kao i na osnovu čega se on određuje.

Među stvarima koje se ovde mogu naći su i različite beneficije, mogućnost rada od kuće, usavršavanje, korišćenje službenog vozila i druge stvari koje će biti privlačne kandidatima i kandidatkinjama.

Naravno, neophodno je da sve što budete napisali zaista i sprovodite u delo.

Kontakt informacije

Na kraju oglasa obavezno navedite kontakt informacije za prijavu, ali i način na koji zainteresovane osobe mogu dobiti dodatne informacije i nedoumice. To može biti adresa e-pošte, broj telefona ili adresa firme.

Važno je da ovaj deo oglasa bude jasan i pregledan kako bi zainteresovani mogli lako da vas kontaktiraju, tako da je poželjno reći i u kom formatu želite da kandidati i kandidatkinje pošalju svoje prijave.

Uz to, navedite i šta očekujete da ćete primiti od aplikanata u prijavi – CV, motivaciono pismo, porfolio…

Šta ne sme da sadrži oglas za posao

Oglas za posao ne sme da sadrži uslove koji diskriminišu i onemogućavaju pojedince da se prijave na konkurs samo zbog nekog ličnog svojstva.

Pod ovim se podrazumevaju starosna dob, pol, izgled kandidata ili kandidatkinje, zahtev da uz CV prilože fotografiju i slično.

Pored toga, imajte u vidu da, tokom razgovora sa aplikantima, postoje pitanja koja nije prikladno da postavite, jer zadiru u privatnost potencijalnog zaposlenog, a ne utiču na posao za koji se konkuriše. Među ovim pitanjima su:

  • Da li ste u braku ili nameravate da se uskoro venčate?
  • Imate li dece ili planirate potomstvo?
  • Jeste li se učlanili u neku stranku?
  • Koje ste veroispovesti?
  • Kakva je vaša seksualna orijentacija?

Ukoliko se ovakvi uslovi nađu u oglasu ili poslodavac aplikantima postavi diskriminatorska pitanja, to predstavlja kršenje propisa i može dovesti do problema sa zakonske strane.

Gde postaviti oglas za posao

Nakon što ste sastavili oglas za posao, dobro je da ga postavite na različitim mestima:

  • Veb-sajtu vaše firme
  • Specijalizovanim portalima za oglašavanje
  • Na društvenim mrežama
  • U štampanim oglasnicima…

Imajte u vidu da je oglas potrebno prilagoditi svakom od kanala na koje nameravate da ga postavite.

Kada se radi o prilagođavanju oglasa za društvene mreže, ključno je uzeti u obzir karakteristike publike koja će ga videti. Na primer, oglasi za posao koji se objavljuju na LinkedInu, koja se smatraja profesionalnom platformom, treba da budu koncizni, precizni i formalni. Sa druge strane, oglasi za posao na Facebooku ili Instagramu mogu da budu malo opušteniji i kreativniji, ali opet jasni i ciljno usmereni ka željenoj publici.

Preporuka je da, kada su u pitanju društvene mreže, u objavi navedete nekoliko ključnih stavki vezanih za sam oglas i ostavite link ka svom sajtu na kome ste prethodno postavili sve potrebne informacije.

U svakom slučaju, kada pišete oglas za posao, pažljivo birajte reči i ton koje koristite. Oglas bi trebalo da bude pozitivan i ohrabrujući, kako bi kandidati osetili da su dobro došli i da imaju jednake šanse za dobijanje posla.

Pružite svima povratnu informaciju

Kada su u pitanju oglasi za posao, jedna od stvari na koju se ljudi najviše žale i o čemu često razgovaraju na društvenim mrežama jeste izostanak povratne informacije od strane poslodavca nakon prijave za posao. Ovakav manir lako može učiniti da vaša firma izađe na loš glas, a to možete veoma lako sprečiti.

Stavite se u poziciju osoba koje traže posao i prijavile su se na vaš oglas. Zar ne biste radije znali šta se dogodilo sa vašom prijavom, čak i u slučaju da je odbijena?

Zato kreirajte kratki e-mail u kome ćete se zahvaliti na prijavi svakome ko se prijavio na oglas, a nije prošao u drugi krug. Onima koje ste pozvali na razgovor i otkrili da nisu osoba koju tražite pošaljite neki personalizovani odgovor, a finalistima i objašnjenje zašto se niste odlučili za njih.

Ne zaboravite da će o vama, kao poslodavcu, glas prenositi i ljudi koje niste zaposlili i da nikada ne znate da li ćete sa nekima od njih ipak sarađivati u budućnosti.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.

Više o Ivanu