Marketing

Sve o logotipima i kako osmisliti pravi za svoj biznis

brendovi

Logotipi su vizuelni prikaz brenda koji kupci prepoznaju i sa kojim se povezuju. Dobar logo nije samo estetski prijatan, već i efikasno prenosi poruku i vrednosti brenda. Postoji nekoliko tipova logotipa koje kompanije koriste, od kojih svaki ima svoje jedinstvene karakteristike i prednosti. U ovom članku ćemo istražiti različite tipove logotipa, dati primere poznatih brendova koji ih koriste i ponuditi kratak upitnik koji će vam pomoći da odlučite koji tip logotipa je pravi za vaš brend.

1. Wordmark / Logotip

Ovaj tip logoa koristi tipografiju za predstavljanje brenda. Obično se sastoji od imena brenda ili inicijala, dizajniranih u jedinstvenom i prepoznatljivom fontu. Ova vrsta logotipa je idealna za brendove sa nezaboravnim ili jedinstvenim imenom.

Poznati primeri logotipa sa rečima su Google, Coca-Cola i Disney. Google-ov logotip je odmah prepoznatljiv po svojim razigranim, šarenim slovima, dok Coca-Cola logo ima klasičan, bezvremenski osećaj sa svojim ikoničnim fontom. Diznijev logo je savršen primer kako se žig može dizajnirati tako da odgovara stilu i ličnosti brenda, sa svojim hirovitim i razigranim fontom.

2. Lettermark / Monogram

Slovni žig ili monogram je logo koji koristi inicijale imena brenda za predstavljanje brenda. Ova vrsta logotipa je idealna za brendove sa dugim ili složenim imenima koja se teško pamte.

Poznati primeri logotipa slovnih oznaka uključuju IBM, HP i CNN. IBM-ov logotip je jednostavan i efektan, sa smelim plavim slovima koji predstavljaju posvećenost kompanije inovacijama i tehnologiji. HP-ov logo sadrži slova H i P u stilizovanom, modernom dizajnu, dok CNN-ov logo koristi kombinaciju inicijala brenda i smele crvene boje kako bi stvorio dinamičan i nezaboravan logo.

3. Slikovni znak / Logo simbol

Slikovni znak ili simbol logotipa je logo koji koristi prepoznatljivu sliku ili simbol da predstavlja brend. Ova vrsta logotipa je idealna za brendove koji žele da kreiraju jasnu i lako prepoznatljivu vizuelnu predstavu.

Poznati primeri slikovnih logotipa su Apple, Nike i Twitter. Apple-ov logotip je odmah prepoznatljiv po svom jednostavnom i elegantnom simbolu jabuke, dok Nike-ov logo sadrži ikonični swoosh, koji predstavlja posvećenost brenda pokretu i atletizmu. Twitter logo koristi simbol ptičice da predstavi fokus brenda na komunikaciju i društvenu interakciju – čavrljanje, jednom rečju.

4. Apstraktni znak

Apstraktni znak je tip logotipa koji koristi apstraktne oblike ili slike da predstavlja brend. Ova vrsta logotipa je idealna za brendove koji žele da prenesu kreativniju i umetničku poruku.

Poznati primeri apstraktnih logotipa su Pepsi, Mastercard i Adidas. Pepsi logo sadrži stilizovani globus sa dinamičnom plavom i crvenom šemom boja, dok Mastercard-ov logo koristi kombinaciju dva kruga koji se preklapaju kako bi predstavio fokus brenda na finansijske transakcije. Adidas-ov logo sadrži tri trake, koje predstavljaju fokus brenda na sport i atletizam, ali se odnose i na deo dizajna proizvoda – trake koje su služile da ojačaju strukturu patika.

5. Maskota

Maskota je tip logotipa koji koristi lik ili figuru da predstavlja brend. Ova vrsta logotipa je idealna za brendove koji žele da stvore nezaboravnu i prepoznatljivu sliku.

Poznati primeri logotipa maskota su Michelin, КFC i Pillsbury. Michelin logo prikazuje legendarnog čoveka od guma, koji predstavlja fokus brenda na kvalitet i izdržljivost proizvoda koje prave. КFC-ov logo prikazuje pukovnika Sandersa, osnivača brenda, stvarajući osećaj nostalgije i upoznatosti sa brendom. Pillsbury-jev logo prikazuje dopadljivog Doughboy-a, koji predstavlja fokus brenda na ukusnu hranu i proizvode od testa.

poznati logoi

Bonus: Upotreba negativnog prostora u logo dizajnu:

Negativni prostor je moćan alat u dizajnu logotipa koji omogućava dizajnerima da kreiraju pametne i nezaboravne logotipe, koristeći prostor oko i između elemenata dizajna. FedEx-ov logo je odličan primer efikasnog korišćenja negativnog prostora. Bela strelica između „E“ i „X“ u logotipu stvara suptilnu, ali moćnu vizuelnu poruku kretanja i brzine, koja savršeno komunicira osnovne vrednosti kompanije, brzine i efikasnosti. Ova pametna upotreba negativnog prostora učinila je FedEx-ov logo jednim od najprepoznatljivijih i najpoznatijih logotipa na svetu.

Кoji tip logotipa je pravi za vaš brend?

Sada kada znate različite tipove logotipa i poznate brendove koji ih koriste, vreme je da odlučite koji tip logotipa je pravi za vaš brend. Evo nekoliko pitanja koja treba da postavite sebi pre nego što odaberete tip logotipa:

Кoja je ličnost mog brenda?

Razmislite o vrednostima i ličnosti vašeg brenda. Da li je razigrano i zabavno ili ozbiljnije i profesionalnije? Logo ili logotip sa slovnim žigom može biti najbolji za ozbiljan i profesionalan brend, dok bi slikovni znak ili logotip maskote mogao biti bolji za razigran i zabavan brend.

Кoliko je prepoznatljiv moj brend?

Ako je ime vašeg brenda jedinstveno ili lako prepoznatljivo, logotip sa slovnim ili slovnim žigom može biti dobar izbor. Međutim, ako je ime vašeg brenda dugačko ili složeno, slikovni ili apstraktni znak bi mogao biti bolji za kreiranje jasnog i lako prepoznatljivog vizuelnog prikaza.

U kojoj sam industriji?

Uzmite u obzir industriju u kojoj se nalazite i koji tip logotipa se obično koristi u toj industriji. Na primer, tehnološka kompanija se može odlučiti za jednostavan i moderan logo sa slovnim žigom, dok prehrambena kompanija može izabrati slikovni znak ili logotip maskote kako bi stvorila osećaj zabave i razigranosti.

Кo je moja ciljna publika?

Razmislite o svojoj ciljnoj publici i o tome koja vrsta logotipa će im odgovarati. Mlada i moderna publika bi mogla preferirati logo sa apstraktnim ili slikovnim znakom, dok bi starija i tradicionalna publika mogla preferirati klasičan i jednostavan logotip ili logotip slova.

Gde ću i na koje na koje načine primenjivati logotip?

Prikaz na ekranima daje gotovo neograničene mogućnosti, prikaz u realnom prostoru omogućava da logo možda bude i trodimenzionalan, ali logo koji pravite treba da dobro funkcioniše u gotovo svim situacijama gde ga želite upotrebiti – prikazan krupno ili sitno, u boji ili jednom bojom (recimo, crnom ili belom na nekoj pozadini), u štampi, gravuri ili isečen od nekog materijala u originalnom obliku ili negativu.

Odgovarajući na ova pitanja, možete suziti svoje opcije i odabrati tip logotipa koji odgovara vašem brendu. Srećno!

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu