Arhiva

Budućnost brend aktivizma

4Hyugm6T

Dela govore glasnije od reči. Korporativno društvena odgovornost, koja je do skoro bila izuzetno važan deo brend strategije mnogih kompanija, polako odlazi u drugi plan. Na scenu stupa jedan viši oblik zalaganja kompanija za dobrobit društva – brend aktivizam.

Ali, šta je zapravo brend aktivizam? Brand aktivizam podrazumeva zauzimanje kompanije za promovisanje i poboljšanje društvene, političke, ekonomske ili ekološke reforme. Od korporativno društvene odgovornosti i programa zaštite životne sredine razlikuje se, jer ga pokreće fundamentalna briga za najveće i goruće probleme sa kojima se društvo suočava. Brend aktivizam je postao viša instanca u povezivanju sa potrošačem. 

Koliko snažan uticaj brendovi imaju na društvo, govore i rezultati skorijeg istraživanja, koji pokazuju da 55% potrošača veruje da brendovi imaju važniju ulogu od ministarstava u kreiranju bolje budućnost za naše društvo. Trend izraženog brend aktivizma uočava se posebno kod mlađih generacija – 84% milenijalaca i 87% pripadnika Generacije Z je reklo da od brenda očekuju mnogo više od samog proizvoda. Ove generacije spremne su da izdvoje više novca za kupovinu proizvoda ukoliko znaju da na taj način utiču na društveni problem do kog im je stalo. Zbog toga brend aktivizam gradi poverenje sa ovim generacijama, povećava vidljivost kompanije, ali i proizvoda.

Jedan od najupečatljivijih primera brend aktivizma je „Stand for something“ Nike-ova kampanja koja je odmah po objavljivanju podigla ogromnu prašinu na društvenim medijima. U centru zbivanja našao se Kolin Kapernik, bivši igrač američkog fudbala i politički aktivista koji je tokom intoniranja nacionalne himne odlučio da kleči i izrazi svoj protest protiv rasizma u SAD. Kapernik je tako započeo pokret među igračima američkog fudbala, a Nike-ova online prodaja je porasla čak za 31% u roku od samo četiri dana.* 

Odnos između brenda i potrošača se drastično promenio u poslednjih godinu dana. Više od 77% ljudi ne mari da li će neki od svetski poznatih brendova prestati sa radom. A kako potrošači svojom kupovinom određuju sudbinu brendova, savetujemo vam da razmotrite koja je to niša u kojoj bi vaša kompanija mogla da napravi društvenu promenu i da u svoju biznis strategiju uključujete i brend aktivizam. 

*http://www.marketingjournal.org/stand-for-something-brand-activism-at-nike-christian-sarkar-and-philip-kotler/

Foto: NIKE

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi