Arhiva

Da li je leto pravo vreme da pokrenete biznis?

4DZlDnyz

Ključ za poslovni uspeh je u planiranju koje prati spremnost na prilagođavanje okolnostima. Pokretanje biznisa je uvek veliki korak koji može biti rizičan, čak iako ste dobro promislili svoje korake. Jedna od bitnih stavki pri pokretanju biznisa jeste i odabir pravog trenutka kada možete da ga lansirate.

Često dolazimo do zaključka da je leto vreme poslovnog mirovanja u kome je teško privući i zadržati pažnju ljudi koji žele da se odmore i izbegnu opterećivanje, ali ovo ne važi za sve situacije. Nekada je baš leto idealno za početak biznisa.

Kada je leto idealno za početak biznisa?

Ukoliko je vaš biznis vezan za letnje aktivnosti ili turiste koji su u većem broju prisutni tokom letnjih meseci, onda je leto idealno doba da započnete svoju poslovnu priču. Dovoljno je da se osvrnete na Airbnb koji je osnovan baš u avgustu.

Ukoliko, primera radi, prodajete letnju odeću, želite da pokrenete prodaju sladoleda ili iznajmljujete vozila za kampovanje, vaše šanse su veće što su dani topliji. Želja ljudi da se opuste i odmore radi u vašu korist i lako im možete ponuditi potrebnu uslugu.

Morate voditi računa o lokaciji. U procesu planiranja ste prethodno razmotrili njene prednosti i mane. Ukoliko poslujete na mestu gde je velika aktivnost tokom letnjih dana (npr. u blizini reke ili bazena), onda je važno da uslugu pružate u periodu kada je broj prisutnih ljudi najveći.

Ukoliko se bavite uređenjem prostora, leto je idealna prilika za preobražaj, posebno dok su porodice ili zaposleni u firmi s kojom sarađujete na odmorima.

Razmislite i o specijalnim promotivnim ponudama koje bi mogle da privuku pažnju potencijalnih klijenata. Kada ste novi u poslu, posebno je važno da se istaknete u odnosu na konkurenciju i steknete poverenje korisnika vaših usluga.

Pozitivna energija radi za vas

Pored toga što žude za odmorom, ljudi su i nakon njega otvoreni da isprobaju nove stvari. Marketinške poruke koje se šalju tokom leta uglavnom su vezane za entuzijazam, prepuštanje trenutku i življenje punim plućima.

Ukoliko je vaš biznis na liniji s nekom od tih poruka, lako ih možete iskoristiti u svojoj komunikaciji. Bitno je samo da se postarate da ona ne postane generička, već da privuče pažnju i bude lagana i pamtljiva. Većina ljudi će tokom letnjih meseci izbegavati opterećenja pa sve „teže“ poruke ostavite za kasniji period.

Usporeni tempo vam može koristiti

Jedan od najboljih razloga da pokrenete posao tokom leta jeste taj što, ukoliko vaš biznis nije direktno vezan za ovo godišnje doba, imate šanse da radite sporije i s manjim brojem klijenata. Zahvaljujući ovome, lako možete uočiti propuste i ispraviti ih pre nego što pritisak bude toliki da korekcija postane teža. Do kraja leta biste izašli daleko spremniji da se dalje prilagođavate i osvajate tržište.

I ne zaboravite, najvažnije je da prestanete da tražite izgovore – svaki trenutak je dobar ako imate promišljen plan. Potrebna vam je samo dodatna hrabrost.

Izvori: 

https://crestcom.com/blog/2019/07/31/is-summer-a-bad-time-to-start-a-business/; 

https://www.forbes.com/sites/brianscudamore/2020/01/31/when-is-the-right-time-to-start-a-business/?sh=7d87f692486b   

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi