Arhiva

Da li su vaši zaposleni zadovoljni i kako da učinite da budu?

6YZJfeBU

Iako je do nedavno u većini biznisa gotovo podrazumevano da posao često nije prijatno iskustvo, u poslednje vreme se podiže svest o značaju zadovoljstva zaposlenih, jer se direktno odražava na produktivnost.

Na portalu The Balance Careers navodi se da na zadovoljstvo zaposlenih direktno utiču poštovanje, priznanje, osnaživanje, natprosečna kompenzacija, kao i menadžment koji ima jasno postavljene ciljeve, sistem vrednovanja i precizno definisana očekivanja. Zadovoljan zaposleni trebalo bi da svojom produktivnošću i efikasnošću omogući da i poslodavac bude zadovoljan njegovim učinkom, čime se stvara ravnopravan odnos u kome su obe strane na dobitku.

Kako da saznate da li su vaši zaposleni zadovoljni?

Prvi i najočigledniji izbor jesu anonimni upitnici koji mere zadovoljstvo zaposlenih u različitim oblastima poslovanja, a formulacija i izbor pitanja u najvećoj meri zavise od konkretnog biznisa. Postoje i elementi koji su zajednički gotovo za sve biznise, koje je važno izmeriti kako bi se dobila mogućnost za dalje unapređenje poslovanja. Važno je da proverite da li je zaposleni zadovoljan menadžmentom, koje se zamerke ponavljaju kod većeg broja zaposlenih, da li razumeju vašu misiju i viziju, osećaju li da imaju prostor za rast i napredak, kako ocenjuju vašu poslovnu kulturu, komunikaciju i odnose u timu. Ove segmente je bitno proveriti kako biste uočili svoje propuste i korigovali ih, ali i kako biste znali da li je motivacija zaposlenih u nekom periodu opala i šta do toga dovodi.

Drugi način za dolazak do konkretnijih i ličnijih uvida jesu individualni intervjui sa zaposlenima. Uspešnost ovakvih intervjua zavisi od toga koliko je inače vaša komunikacija otvorena i transparentna. Posebno su značajni intervjui koji se realizuju nakon što je neko dao otkaz, jer predstavljaju idealnu priliku da saznate zašto je zaposleni bio nezadovoljan. Kako biste sprečili gubitak kvalitetnih radnika, bitno je da redovno pratite njihovo zadovoljstvo i radite na poboljšanju uslova.

Važnost održavanja dobrog mentalnog zdravlja zaposlenih

Pored toga, treba imati u vidu i ono što Business News Daily ističe u jednom tekstu: određena istraživanja pokazuju da je 70% ispitanika potvrdilo da im je produktivnost značajno smanjena usled Kovid-19 krize koja je izazvala pojačan stres i anksioznost. Zbog ovoga je jako bitno da obratite posebnu pažnju na mentalno zdravlje zaposlenih i na vreme uočite simptome mogućeg izgaranja (burnout).

Izrazito je važno da radnicima pružite podršku u teškim momentima, da osluškujete njihove potrebe, pratite njihovo ponašanje i, najvažnije od svega, adekvatno reagujete ukoliko primetite da se zaposleni suočava s krizom. Nemojte izgubiti iz vida da su lojalnost, poštovanje i entuzijazam u pristupu radnim obavezama mogući samo ukoliko postoji obostrano zadovoljstvo, a da poslodavac i zaposleni dele veliki deo zajedničkog vremena i ciljeva pa je ovom odnosu neophodno posvetiti pažnju kako bi mogao da se unapređuje i razvija.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi