Arhiva

Društvene mreže i mali biznis: kako se promovisati i prodati više?

BQhYKAto

Kako da iskoristite dobar sadržaj i algoritme društvenih mreža da izgradite bolji brend, dobijete više klijenata, bolje konverzije i da prodate više proizvoda i usluga?

Pojedinac i preduzetnik je na digitalu samodovoljan sistem i to je najveća moć društvenih mreža. One su sada i PR i marketing i prodaja.  Preduzetnici i mala preduzeća su posebno na dobitku, jer mogu neposredno da kontaktiraju svakog pojedinačnog kupca, uz budžete koji su nesumnjivo desetostruko manji u odnosu na tradicionalne medije, bilborde, oglašavanje u magazinima. Potrebno je shvatiti da svaki preduzetnik ili SMP treba da bude i „mala medijska kuća“ koja služi za sopstvenu promociju.

Kad pričamo o digitalu, to je čitav novi univerzum poslovnih mogućnosti. Svaka od društvenih mreža je posebna planeta sa svojim karakteristikama, žiteljima, jezikom, tipovima vizuala, načinima konverzacije i konverzije.

Digitalni mediji zahtevaju i poznavanje algoritama svake od popularnih društvenih platformi, jezika i formata izražavanja, copywriting, obradu fotografija, montažu videa, prisutnost 24/7. Ipak, pojedinac ili preduzetnik koji ima proizvod ili uslugu i relativno dobro je upoznat sa digitalnim nastupom, apsolutni je gospodar svog biznisa.

Koju platformu odabrati?

Potpuno je jasno da sad već ima niz platformi: Facebook, Linkedin, Instagram, Youtube, TikTok, Twitter, Snapchat, Reddit, Pinterest. Nesumnjivo da će u nekom momentu u budućnosti da se pojave nove. Ali, prvo pravilo je da se fokusirate na jednu po jednu mrežu, ovladate njom pa dodajete sledeću. Nemoguće je da ste dobri na svakoj. Ako biste hteli da dominirate mrežama, bio bi vam potreban tim od nekoliko ljudi.

Facebook sve više forsira grupe. Način dolaska do kupaca ili klijenata je sada više kroz uzimanje aktivnog učešća u grupama i promocijom svojih proizvoda i usluga na tim stranicama. Ukoliko bi ste hteli da Facebook više aktivirate, predlog je da to bude formiranjem grupe ili zatvorene zajednice članova koja bi takođe bila mesto za direktno i neposredno postavljanje pitanja iz dnevnog poslovanja. Nije lak posao, ali dugoročno veoma koristan.

Instagram profil je prerastao kačenje vizuelno dopadljivih postova i postao mesto gde pratioci i budući kupci hoće da vas vide kakvi ste. Instagram favorizuje Storije i uključenja uživo. Bitan je redovan relevantan sadržaj, sa tačno preciziranim fokusom i pristupom, kanal koji jasno komunicira određene informacije i savete. Na ovom kanalu je možda najbitnija ona priča da precizno odredite svoju „nišu” ekspertize.

Youtube je veoma moćna i dopadljiva mreža, ali je primetan visok standard video klipova, određeni profesionalni pristup montaži, a tu je i zvučna pratnja, animacije, grafika… YouTube je možda danas najzahtevnija mreža da se ovlada i izgradi zajednica. Inače, u obzir dolaze svi video sadržaji, kratki spotovi, live stream seminara i evenata, isečci detalja konferencija i webinara, unapred smišljene emisije na određene teme. Ali, imajte u vidu, ako želite brz rast ovde, budite spremni da dnevno proizvodite dobar sadržaj.

Linkedin – osim „ličnog profila”, predlog je da se otvori korporativna stranica, gde će se deliti relevantan sadržaj, linkovi i slično. Takođe, predlog je da zaposleni, influenseri i saradnici redovno dele sadržaj sa korporativne stranice. Zaposleni i viđeniji članovi treba da uzmu učešće u profesionalnim grupama gde bi davali odgovore ili učestvovali u konverzaciji.

I na kraju ne treba zaboraviti Web, odnosno matični sajt pojedinca ili preduzeća – centralno mesto za preusmeravanje članova, čitalaca, followera sa drugih mreža, gde mogu da pogledaju sve novosti, aktivnosti, interaktivni kalendar, da konkretno obave kupovinu u Shopu i zatvore krug konverzije. Moderni sajtovi su sad kolekcija dobro napisanih Landing stranica pojedinih promocija, gde fokus nije „O nama”, već kupac i sadržaj koji njih zanima.

Autor Vladimir Veličković je biznis konsultant i autor serijala knjiga „Biznis Bukvar”

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi