Arhiva

Evolucija prodaje ili zašto pristup trgovačkog putnika danas nije dovoljan

Kriza izazvana pandemijom koronavirusa naterala je mnoge kompanije da razmišljaju izvan „kutije“, da ubrzaju procese, a prodajni i marketinški timovi moraju da se prilagode kako bi se premostili nastali jazovi, rečeno je nedavno na jednoj regionalnoj onlajn konferenciji, na temu o tome kako će izgledati budućnost prodaje i marketinga.

Prva nezvanična istraživanja pokazuju da kompanije u 2021. godini očekuju veću prodaju putem digitalnih kanala, ali i brzo prilagođavanje novim uslovima, što ponovo u fokus stavlja prodaju i marketinški sektor.

I dok je nekada majstor prodaje bio onaj koji ima „žvaku“ i svojim nastupom može da proda i vazduh, zbog iz nekoliko razloga takva veština danas može da donese kratkoročni uspeh, ali na duže staze ne donosi rezultate. Najvažniji razlog za to je tehnološki napredak. 

Tehnološki napredak

Digitalizacija nije donela samo nove opcije prodavcima i kupcima, već je ovim drugima, oko kojih se sve „vrti“, pružila mogućnost da od prvih zahtevaju više. Štaviše, kupac je izazvao i neke industrije da „izađu iz svojih okvira“.

Na primer, iako je prva asocijacija na telekomunikacionog operatora – pružanje konektivnosti, telko kompanije odavno su proširile spektar usluga i proizvoda koje nude. Ukoliko tehnologija pruža nove i napredne mogućnosti – ključ je u tome da se tehnologije i mogućnosti uvežu. Vi možete da prodajete mobilne telefone, ili određene tarifne pakete, i to može da funkcioniše. Međutim, budućnost već sada zahteva kreiranje end to end rešenja, zaokruženeih procesea koji vašem kupcu ili korisniku daju optimalno rešenje po sistemu „ključ u ruke“. Između ostalog, u svetu telekomunikacija to znači da tržište Internet of Things uređaja, dakle „machine to machine“ komunikacija, raste velikom brzinom i procenjuje se na 15 milijardi evra na svetskom nivou. Predviđanja rasta vrednosti ovog tržišta idu do čak 75 milijardi evra do 2025. godine. 

Internet of Things

Takvo povezivanje uređaja posebno je pogodno biznis korisnicima, jer pruža širok spektar primene – upotrebu u saobraćaju, energetici, zaštiti životne sredine, poljoprivredi, industrijskoj proizvodnji, u svakoj oblasti u kojoj postoji neka vrsta merenja i slanja podataka itd. Servisi budućnosti su ono čemu telekomunikacioni operatori streme – da poslovnim korisnicima optimizuju procese i pomognu u digitalizaciji.

Zbog toga su i uspešni prodavci danas mnogo više od nekadašnjih majstora koji su, kao trgovački putnici, uspevali da prodaju i potrebno i nepotrebno, uz dobru priču, nastup i oprobane tehnike prodaje, pa – do sledećeg viđenja. Usmerenost ka korisniku, na rešenje njegovih problema i pružanje novih mogućnosti za unapređenje biznisa – je prioritet je savremenog prodavca, u kojoj god oblasti on bio. Korisnik danas ne zahteva samo zadovoljenje svojih potreba. U poslovnom svetu, moraš da izazoveš kupca, da mu pokažeš da postoji nešto sa dodatnom vrednošću za njega, posebno u svetu novih tehnologija.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi