Kako da odaberete najboljeg kandidata za posao u onlajn okruženju?
Mesecima prisutna pandemija korona virusa, donela je promene u poslovanju na koje nismo bili pripremljeni. Jedna od osnovnih preporuka SZO, ali i vlada pojedinačnih zemalja, jeste da se, kako bi se usporilo širenje virusa, kada god je to moguće, radi od kuće.
Posle inicijalnog šoka, polako smo se adaptirali, a mnogo kompanija je shvatilo da je ovo održiv i povoljan model poslovanja koji redukuje troškove za najam i održavanje radnog prostora, a pored toga, rasterećuje zaposlene od nepotrebnog gubljenja vremena u prevozu. Dok smo se trudili da već poznati tim prebacimo u onlajn prostor, i sam proces selekcije novih kandidata se promenio.
Društvene mreže kandidata kao njihovo ogledalo
U digitalnom radnom okruženju i potraga za kandidatima počinje u digitalnom prostoru: LinkedIn, Facebook, pa čak i Instagram, mesta su gde možete da pronađete potencijalne kandidate. Inicijalni izbor pravite u skladu sa njihovim iskustvom, znanjem i umećima. LinkedIn vam najviše može pomoći da saznate gde, koliko i šta je kandidat radio, ali vam ostale mreže pomažu da bolje upoznate njegovu ličnost i karakter: videćete na šta je ponosan, koji su mu hobiji, kako komunicira sa ljudima. Društvene mreže vam daju priliku da uočite obrasce ponašanja i mišljenja kod ljudi.
Kada ostvarite kontakt, logično je da zatražite portfolio, reference ili, ukoliko radno mesto to zahteva, da kandidatu pošaljete zadatak kojim biste testirali njegova znanja, veštine i sposobnosti. Posle toga, dolazi razgovor uživo. Dobro, ne baš uživo – putem video poziva.Najveći problem sa socijalnim distanciranjem, na koji i psiholozi upozoravaju, jeste što smanjenje ljudskog kontakta može negativno da se odrazi na naše ličnosti. Nedostatak kontakta može se pokazati kao loš i za poslovanje, posebno kada se nađete pred izazovom da zaposlite novog radnika koga nikada niste videli.
Onlajn intervju
Veliki deo u odlučivanju o tome koga ćete zaposliti zavisi od utiska koji kandidat ostavi na poslodavca ili HR sektor. Ako dva kandidata imaju gotovo jednako dobre kvalifikacije, izbor pada na onog ko vam je dopadljiviji i deluje kao da će se bolje uklopiti u već postojeći tim zbog svoje energije, harizme i stila komunikacije. Sve ove komponente je mnogo teže detektovati tokom onlajn razgovora za posao jer su ljudi uglavnom nenaviknuti na ovaj oblik komunikacije pa se može desiti da ne pokažu svoje najbolje strane. Sa druge strane, ima i onih kojima onlajn komunikacija mnogo lakše ide od ruke nego ona uživo. Sa njima problem može da nastane kada se jednom vratite na rad u „realnom“ prostoru.
Ključno je da se ponašate kao da onlajn prostor jeste realan, jer ne znamo koliko će dugo on ostati naše osnovno radno okruženje. Verujte svom utisku sa razgovora i svim informacijama koje ste sakupili pre toga.A na kraju, ako želite da budete sasvim sigurni da birate osobu koju stvarno znate, pre bilo kakve regrutacije, razmislite o svojim postojećim zaposlenima. Možda su i neki od njih spremni za nove uloge i veću odgovornost.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi