Arhiva

Kako da se na fer način izborite sa konkurencijom?

ynKYvcYX

Kojim god poslom da se bavite, izvesno je da se suočavate sa konkurentima koji mogu da preuzmu vaše postojeće ili vam „preotmu“ potencijalne klijente. U današnje vreme kada je lako pronaći sve vrste proizvoda ili usluga na internetu, čini se da je još teže nego ranije izdvojiti se u odnosu na slične biznise i uspostaviti stabilne odnose sa klijentima.

Kako biste se izborili sa konkurencijom i pobedili u tržišnoj utakmici na fer način, bitno je da ispratite nekoliko bitnih koraka.

Najpre se informišite o „protivniku“. Trebalo bi da budete u toku sa onim što rade vaši konkurenti i inovacijama koje sprovode. Pokušajte da pretpostavite njihovu strategiju i učite iz njihovih grešaka. Značajno je da ne izgubite iz vida da ne bi trebalo slepo da ih pratite i kopirate njihove poteze, već samo da budete spremni i upućeni u ono što planiraju.

U slučaju da već niste, definišite šta je to što vas izdvaja u odnosu na druge. Naglasite stručnost i kvalitet usluge koju pružate jer upravo to podstiče preporuke zadovoljnih korisnika

Vaši klijenti biće zadovoljni samo ako adekvatno odgovorite na njihove potrebe. To ćete uspeti ako dobro izaberete i proučite svoju ciljnu grupu. Preterano široki pristup u kome se obraćate svima i nudite sve najverovatnije vam neće doneti željene rezultate.

Ipak, ne zaboravite da najteži deo borbe sa konkurencijom ne predstavlja učenje na njihovim, već na sopstvenim greškama. Pokušajte da analizirate svoje propuste i razloge koji su do njih doveli i da ih korigujete u budućnosti

Izvesno je da će vam u identifikovanju grešaka najbolje pomoći oni koji su korisitili vaše usluge. Trudite se da uvek dobijete fidbek od klijenata i da postupate u skladu sa njim. Dobra komunikacija i reagovanje na zamerke je ono što vas može izdvojiti u odnosu na konkurenciju.

Konačno, bitno je da ne ulazite u negativne kampanje. Nećete ostaviti bolji utisak ako pokušate da omalovažite konkurenta. Konkurencija vas može motivisati da prevazilazite sopstvena očekivanja, da budete hrabri i inovativni, jer vam neće dopustiti da upadnete u rutinu. Shvatite ih kao pokretače, a ne kao prepreku i tako ćete dati sve od sebe i ostvariti ciljeve u poslovanju.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi