Arhiva

Male tajne biznisa koji traju

0woJrahY

Ako pokrećete prvi posao ili već imate iskustva sa neuspelim biznisima, verovatno se pitate kako uspeva onima koji opstaju na tržištu. Jasno vam je da je kvalitetna ideja samo deo recepta za uspeh, a mi vam donosimo još nekoliko malih tajni biznisa koji traju.

Precizno definisana usluga

Najbitnije je da bude jasno šta tačno nudite i po čemu je vaša usluga ili proizvod jedinstven. Ispitivanje tržišta trebalo bi da vam pomogne da pronađete prostor u kome možete da se razlikujete od konkurencije. 

Ulaganje u kvalitet, a ne kvantitet

Kvalitetni resursi koštaju. Ovo važi i za materijalne i za ljudske resurse. Nizak kvalitet često je posledica toga što neko nije bio spreman da plati uslugu koja vredi. 

Dobar HR podrazumeva spremnost na kompromise

Ako želite da budete sigurni da birate prave ljude, dobro organizujte proces selekcije. Mora biti jasno šta nudite, šta tražite i na šta potencijalni kandidat može da odgovori. Ako procenite da neko može da vam pruži više nego što ste tražili, u redu je i da ga platite više. Na kraju ćete ipak biti na dobitku sa pouzdanom osobom koja smanjuje broj propusta.

Prilagodljivost

Odmah bi trebalo da prihvatite da ideja sa kojom ste krenuli, nije ona sa kojom ćete završiti. Planiranje je neophodno, ali u njega morate uneti i spremnost da izađete iz zacrtanih okvira i redefinišete svoje ciljeve. Inteligencija podrazumeva sposobnost snalaženja u novim okolnostima, a u poslovnom svetu najveći uspeh ostvaruje onaj ko je sposoban da se prilagodi brže od konkurencije. 

Optimizacija troškova

Od samog početka u svoje poslovanje morate uključiti optimizaciju troškova. Kada kriza počne, već ste u problemu i prinuđeni na drastične mere. Sa uspešno realizovanom optimizacijom dobijate veću kontrolu nad svojim biznisom.

Komunikacija sa klijentima

Ko god da su vam klijenti, lakše ćete nastaviti saradnju ako vam je odnos otvoren i srdačan. Setite se svojih najznačajnijih klijenata za rođendane i praznike, iznenadite ih kreativnom čestitkom ili malim znakom pažnje. Održavajte i personalizujte komunikaciju na društvenim mrežama. Opstanak biznisa nije nimalo lak, posebno na savremenom tržištu. Zahvaljujući internetu, većina potencijalnih klijenata bez problema može pronaći nekoga ko će im pružiti sličnu uslugu kao vi. Saveti koje smo naveli mogu vam pomoći da se izdvojite i ostanete im uvek prvi izbor.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi