Arhiva

Najčešće biznis greške u 2020. godini

KVece2Km

Kraj godine je odličan trenutak da rezimirate šta se dešavalo prethodnih meseci, da tačno locirate svoje ispravne poteze, ali i da odredite prostor za napredak.

Pronalaženje grešaka vam može pomoći da isplanirate kako ćete se sa takvim ili sličnim situacijama ubuduće nositi na bolji i efikasniji način. Zato vam predstavljamo najčešće greške u poslovanju zastupljene tokom ove, sasvim atipične, 2020. godine.

Gašenje digitalnih kanala

Dosta biznisa, brendova i kompanija upalo je u zamku gašenja digitalnih kanala još na početku pandemije, prevashodno socijalnih mreža, kako bi uštedeli sredstva. Pod gašenjem mislimo na prekid komunikacije na ovim kanalima. Vremenom, većina njih se vratila na ovaj vid oglašavanja, čak su i pojačali svoje prisustvo. Ovo je bilo izrazito važno, jer su ljudi, zbog uvedenih mera, najčešće provodili vreme u svom domu, usmereni na ekrane. 

Neki mali i srednji biznisi su dobro procenili situaciju pa su prodavali odeću, nakit, kecelje, kozmetiku, hranu, a dosta njih je i od pravljenja zaštitnih maski napravilo posao. Zanimljivo je i da su bili svesni neophodnosti oglašavanja, tako da je dosta njih sponzorisalo svoje objave.

Ignorisanje aktuelne situacije

Globalna pandemija se ne može lako ignorisati, jer se direktno odražava na živote svih nas. Planirana komunikacija svake kompanije bi trebalo da se prilagodi aktuelnoj situaciji jer, u suprotnom, može izgledati kao da nema dodir sa realnošću. 

Neki brendovi su napravili propust pa su na početku, kada smo svi bili vezani za kuću, nastavili svoju inicijalno planiranu komunikaciju kao da se ništa nije dešavalo. Lekcija koju možemo da naučimo jeste da ukoliko nismo spremni da odmah odreagujemo na promenu, nikako ne nastavljamo po planu koji nije u skladu sa njom. Bolje je napraviti kratku pauzu i za to vreme raditi punom parom na pronalaženju adekvatnog rešenja.

Umanjivanje ozbiljnosti situacije

Za razliku od prethodne dve greške koje su se jasno mogle videti na digitalnim kanalima, ova je najčešće bila interna. Neki poslodavci su odabrali da ignorišu gotovo sve mere opreza i tako dovedu u opasnost svoje zaposlene. Važno je da znamo da spremnost za rizikovanje u ovakvoj situaciji nije vrlina. Nevezano za lične stavove, glavna odgovornost svakog poslodavca su njegovi zaposleni, te je u momentima globalne krize neohodno da svako ko vodi biznis postupa u skladu sa instrukcijama. Kao i uvek kada se dvoumimo ili se suočavamo sa krizom, najpametnije je osloniti se na mišljenje stručnjaka. Ovo posebno važi kada je u pitanju nešto što nam je sasvim nepoznato i nema veze sa oblašću u kojoj smo stručni.

Konačno, sve ove i mnoge druge greške se mogu ispraviti. Ključno je da pokušate da situaciju sagledate objektivno i procenite šta vašem poslovanju i vašim zaposlenima može odgovarati. U 2020. godini trebalo bi da smo naučili da ne zaboravimo na ljude (sa kojima radimo) jer smo svi kolektivno prošli kroz traumu, sa čijim posledicama tek treba da se suočimo. Bićemo spremniji da to učinimo zajedno.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi