Arhiva

Zašto vaš brend treba da definiše svoj brand personality?

XX7mAOY7

Glavni cilj svakog brenda jeste da oko sebe okupi verne potrošače. Naravno, odmah dolazimo do pitanja kako brend uopšte zadobija poverenje ljudi. Odgovor je – isto kao što ga zadobija čovek.

Kada nas neko oduševi, uživamo u njegovim osobinama i ponašanju. Osećamo da je ta osoba jedinstvena i iskrena i zato joj verujemo.

Osvrnimo se na trenutak na influensere, jer su u ovom slučaju idealan primer. Jasno je da njihova popularnost dolazi otuda što su ljudi, a drugim ljudima se lakše veruje nego brendovima bez lica. Jedno je izvesno – kako bi izazvali emotivnu reakciju, brendovi moraju stvoriti svoju ličnost i podsećati na ljudsko biće koje ima specifične karakterne osobine zbog kojih je nekome dopadljivo i blisko.

Ovde u igru ulazi priča o arhetipima Karla Junga koji su prvobitno služili za klasifikaciju ljudi i razumevanje njihovog ponašanja, ali su u svetu marketinga nezaobilazni prilikom kreiranja brend persone. Arhetipa ima 12 (npr. heroj, izazivač, mudrac…), a odlučujemo se za onaj u koji želimo da se uklopimo kao brend. Svaki od njih ima očekivani set osobina i ponašanja. Prilikom izbora arhetipa najbitnije je jasno postaviti ciljeve i precizno odrediti svoju ciljnu grupu. Primera radi, ukoliko želimo da budemo doživljeni kao sofisticirani i elegantni, teško ćemo to postići ako odaberemo oštar humor i autoironiju. Zamislimo na trenutak Chanel kako na svojoj Instagram stranici objavljuje mimove u kojima slavi bindžovanje serija u neprovetrenoj sobi. Pomislili bismo da im je neko hakovao stranicu. 

Međutim, naša priča se tek zahuktava kada odaberemo svoju brend personu i u skladu sa njom komuniciramo na svim kanalima. Na red dolazi test vremena. Činjenica je da ljudi vole doslednost, a ne vole nemotivisane promene. Osnovni razlog je to što sa doslednim ponašanjem znaju šta da očekuju. Dakle, ako definišemo ciljnu grupu moramo biti sigurni da ćemo ili ostati pri njoj neko vreme ili makar dobro osmisliti dalje korake. 

Ako još jednom pogledamo influensere, jedna od zamerki koju pratioci neretko iznose jeste da influenser više nije ono što je bio, iz čega jasno vidimo da promena nije najbolje prihvaćena. U slučaju da do nje dođe, bitno je da deluje prirodno, kao sazrevanje, a ne kao laž ili bezuspešna imitacija.

Danas su omiljeni brendovi oni koji imaju svoj stav i mišljenje, pri čemu je ključna reč opet – doslednost. Ako ste dobro formirali svoju brend ličnost, možete da stanete iza onoga što želite da poručite. I najbitnije od svega, verovaće vam kada to učinite.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi