Istorija biznisa

Kratka priča o dugom traženju rešenja za problem rđe

wd 40

Početkom 1950-ih godina mala kompanija pod nazivom Rocket Chemical Company u San Dijegu, Kaliforniji, pokušavala je da razvije rešenje za potiskivanje vode sa idejom da zaštiti delove projektila od rđe i korozije. Tim istraživača je radio na projektu već duže vreme, ali nijedna od formula koje su smislili nije bila dovoljno efikasna.

Trebalo im je rešenje koje bi moglo da sigurno i pouzdano istisne svu vodu i vlagu i zaštiti metal od rđe, i trebalo im je brzo. Problem je bio što i vlaga u tragovima može da dovede do korozije i da napravi veliki problem na duže staze, a kako je reč o proizvodima koji mogu da stoje godinama i decenijama pre upotrebe – to nije prihvatljivo.

Jednog dana jedan od istraživača po imenu Norm Larsen bio je kod kuće, pokušavajući da ukloni malo rđe sa šarke na svojoj mašinici za pecanje. Probao je razne lubrikante, ali nijedan od njih nije delovao. Frustriran, vratio se u laboratoriju i odlučio da uzme stvari u svoje ruke.

Larsen je počeo da eksperimentiše sa različitim formulama, pokušavajući da pronađe savršenu kombinaciju sastojaka za stvaranje magičnog maziva koje bi radilo sve što treba. Pokušao je različite kombinacije i odnose hemikalija, ali nijedna od njih nije bila dovoljno efikasna. Uprkos tome, Larsen je bio odlučan da pronađe rešenje za ovaj problem.

Konačno, posle 40 pokušaja, naleteo je na pobedničku formulu. Stvorio je lubrikant koji se sastojao od mešavine naftnih destilata i tajnog sastojka koji mu je dao karakterističan miris. Formulu je nazvao WD-40, pri čemu „WD“ označava „water displacement“, a „40“ je broj pokušaja koji je bio potreban da se to napravi.

U početku su Larsen i njegov tim koristili samo WD-40 na delovima projektila, ali su ubrzo shvatili da ima mnogo zanimljivih potencijalnih namena. Može se koristiti svuda gde je potrebno podmazati, na primer, za šarke i brave, kao sredstvo za uklanjanje rđe, pa čak i kao sredstvo za čišćenje.

Glas se brzo proširio o čudesnom novom proizvodu i ubrzo su svi, od mehaničara do domaćica, koristili WD-40. Godine 1969. Rocket Chemical Company je promenila ime u WD-40 Company, a danas se proizvod prodaje u više od 180 zemalja širom sveta.

Priča o razvoju WD-40 je svedočanstvo o moći upornosti i istrajnosti i važnosti isprobavanja novih stvari. I često kada pričate sa uspešnim ljudima, oni insistiraju na tome da je razlika između njih i ostalih upravo to što su oni izdržali, uprkos svemu – do trenutka dok njihova ideja nije uspela.

Inženjeri danas često kažu:

Ako se ne kreće, a trebalo bi – WD-40, ako se kreće, a ne bi trebalo – duct tape.

Larsenova odlučnost da pronađe rešenje za problem koji je toliko dugo mučio njegov tim je zaista inspirativna. To pokazuje da je ponekad odgovor na problem tačno pred nama, i sve što treba da uradimo je da nastavimo da pokušavamo dok ga ne pronađemo, iako nekima, ili čak i mnogima, to što radimo deluje suludo.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu