Arhiva

Isplativost reklamiranja malog biznisa na lokalnim medijima i portalima

FZvaMc2S

Kako smo već pisali o reklamiranju na TV-u i internetu, želimo da se osvrnemo na isplativost reklama na lokalnim medijima, s obzirom na to da mali biznisi nemaju velike budžete koji su potrebni za „velike“ stanice. Tu postoji nekoliko prednosti koje treba da istaknemo.

Prva prednost u oglašavanju na lokalu je znatno niža cena sekunde na TV ili radio stanicama, kao i cena objave reklame ili oglasa na lokalnom portalu ili u novinama. Osim cenovnika željnog medija, za ovu odluku će biti potrebno da uzmete u obzir rejtinge, tj. broj poseta portalu i slušanost radija, odnosno gledanost lokalne TV stanice ili tiraž i čitanost novina.

Druga prednost je što u manjim sredinama potencijalni kupci ili korisnici prate lokalne stanice i portale, jer žele da se obaveste o dešavanjima u svom gradu. Kada čuju ili vide oglas, znaće i gde se nalazi vaš biznis, kakvu robu ili uslugu nudite, a sama reklama će im dati i dodatni podstrek da vas i lično posete. Budite uvereni da se o vama priča, jer je usmena preporuka najbolji način da steknete nove klijente.

Treća prednost je što reklama predočava ljudima da je dobro da kupe i nešto o čemu možda nisu ni razmišljali, a to baš mogu kupiti kod vas. Ona kreira potrebu i naviku potrošača, a kada se dovoljno dugo ponavljaju, poželeće da imaju i probaju vaš proizvod ili uslugu. Zato imajte u vidu da, ukoliko se odlučite na reklamiranje, to treba da sprovodite u dužem vremenskom periodu, ne samo jedan tekst na portalu ili jedan dan na TV ili radio stanici.

Četvrta prednost je što većina lokalnih TV ili radio stanica ima i svoje portale, pa se možete dogovoriti sa njihovom marketing službom da kombinujete gde će ići vaša reklama i u kom obliku će biti.

Iskoristite i svoje kanale komunikacije za reklamu

Kada već plaćate oglašavanje, iskoristite i svoje kanale komunikacije za dodatnu promociju. Naime, kada se reklamirate na portalima, u samom tekstu bar jedan link treba da vodi na vaš sajt odnosno landing page. Tu treba da imate sve relevantne podatke o vašem poslovanju koje navodite i u tekstu reklame. Naziv svog sajta obavezno navedite i u samom tekstu reklame na radiju, kao i na televiziji, uz obavezno ispisivanje veb adrese u dnu reklame, za sve vreme njenog trajanja.

Zatim, svoj biznis tako možete da postavite na Google My Bussines, jer ćete tako povećati svoju vidljivost.

Takođe, treba da imate i svoje profile na društvenim mrežama, kako bi u reklami mogli da navedete gde ljudi mogu da dobiju više informacija o vašim proizvodima ili uslugama. Prodaja preko društvenih mreža je i dalje u porastu, pa razmisilte i o ovom prodajnom kanalu, ukoliko ga već nemate. 

Ne zaboravite da imate na raspolaganju i društvene mreže lokalnih medija i portala, pa tražite da vaš oglase podele i na tim kanalima. Iskoristite lokal da rastete i razvijate se.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi